ヒルズのサイエンス・ダイエット「わたしの犬にも」篇 TVCM30秒 2010年7月~全国にてTVCM放映 Hill's Science Diet "For Vets' Own Pets (Dog Version)"; 30 seconds TV commercial  Airing nationwide from July 2010

09.13.2010 tokyo | works

DY&Rでは、ペットフードの世界のリーディング・ブランド、ヒルズのサイエンス・ダイエットが日本全国でTVCMを実施するにあたりCMを制作。ヒルズのサイエンス・ダイエットのブランド・メッセージは、全米の獣医師が自分のペットにも与える No. 1 フードであるという事実に焦点を合わせています。このことは、獣医栄養学的に研究データで証明された抗酸化成分を含むペットの健康によいフードであるという製品特徴によってサポートされています。犬種は人気のトイプードル、ミニチュアダックスを起用しました。
Dentsu Y&R produced new TV commercials for Hill's Science Diet, a leading global pet food brand, which will be broadcast across Japan. The brand message focuses on the fact that Hill's Science Diet is the No.1 chosen brand by U.S. veterinarians to feed their own pets. This is supported by the product message that Hill's Science Diet is especially good for pets' life long health, as it contains antioxidants proven by research data to support animal health. Popular dog breeds, such as toy poodles and miniature dachshunds, feature in the commercial.


back to top

ヒルズのサイエンス・ダイエット「わたしの猫にも」篇 TVCM30秒 2010年7月~全国にてTVCM放映 Hill's Science Diet "For Vets' Own Pets (Cat Version)"; 30 seconds TV commercial Airing nationwide from July 2010

09.13.2010 tokyo | works

DY&Rは、もうひとつのヒルズのサイエンス・ダイエットのTVCMを人気のアメリカン・ショートヘア、ノルウェジアン・フォレストキャットを起用して制作しました。これらのTVCMは、ヒルズのサイエンス・ダイエットは、全米の獣医師が自分のペットにも与える No. 1 フードであるという調査結果にもとずいており、このことは、獣医栄養学的に研究データで証明された抗酸化成分を含んでいることによってサポートされています。ヒルズは、犬でも猫でも、愛するペットの「一生ものの健康」のためのベストフードであるということを約束しているのです。
Dentsu Y&R also produced TV commercials for Hill's Science Diet that feature popular cat breeds, such as the American Shorthair and the Norwegian Forest Cat. These commercials also allude to the research finding that Hill's Science Diet is the No.1 chosen brand by U.S. veterinarians to feed their own pets, supported by the high level of antioxidants and optimal balance nutrition. In sum, Hill's promises the best food for a beloved pet's "lifelong health", whether it is a cat or a dog.


back to top

システムキッチン『ダイニングコーディネート』篇 TVCM 2010年6月末~全国にてO.A. Television Commercial: Built-In Kitchen "Dining Coordinate" Version On Air Nationwide from June 2010

07.13.2010 tokyo | works

システムキッチンの日本全国での販売展開に合わせて充実の機能がさらにバージョンアップ。しかも、ニトリならではの低価格に抑えることで更なるシェア拡大を狙います。 また、食卓セットやキッチンまわりの関連商品などと合わせた素敵なダイニングルームの様子を見せることで、ニトリならお部屋全体のコーディネートが「誰でも」「気軽に」できるということを訴求しました。
To mark the nationwide launch of the built-in kitchen, its full-range functionalities have been upgraded to an even higher level. Maintaining the low price for which Nitori is known, we aimed for further expansion of the market share. Also, by presenting the atmosphere of a well-coordinated dining room with dining furniture and kitchen accessories, we made the point that total coordination of a room can be done "easily and by anyone" with Nitori products.


back to top

ランドセル『らんらんアップランドセル』篇 TVCM 2009年12月~全国にてO.A. Television Commercial: "Ran-Ran-Up School Bag" Version On Air Nationwide from December 2009

07.13.2010 tokyo | works

従来品に比べ 1) 動きやすさ 2) 背負いやすさ 3) 丈夫さの3つのあんしん機能をグレードアップさせ、さらに低価格に抑えた大ヒット商品のランドセル。ターゲットは新就学児童およびその親御様ということもあり、楽しくて思わず「口ずさむ」楽曲にすることで商品の特徴を伝える事を狙いました。2010年3月度のCM好感度調査(※CM総合研究所調べ)において「流通・販売業類」部門で1位を獲得しました。
The best selling school bag was upgraded with safety features of 1) mobility, 2) ease of carrying on a child's back, and 3) overall durability, while maintaining Nitori's everyday low price. For the target audience of new students and their parents, we aimed to communicate the product features through a joyful song which people can't help but sing to themselves. This commercial was rated first in the "Distribution and Retail" section of the CM Popularity Survey (by CM Databank) in March 2010.


back to top

DELL JAPAN~OPI X DELL 異業種コラボにより、360°マーケティングを展開 DELL JAPAN~OPI X DELL, a 360 degree marketing approach through cross-industry collaboration

04.30.2010 tokyo | works

DELLは女性PCユーザー獲得のため、世界中のセレブやプロのネイリストに愛用されているハリウッドのネイルブランド「OPI」とのコラボレーションを企画。電通Y&Rは、日本市場導入に向けPC天板に使用される色を選ぶところから参画し、6色が発売された2月以降も、ローンチイベントからPR、売り場、Webまで一貫した360°の展開を実施しました。

ファッションやメークだけでなく、PCにも自分らしい個性や洗練された主張を求める女性ユーザーの代表として、2010 ミス・ユニバース・ジャパン(MUJ)とのタイアップを提案。製品発売翌日には2010 MUJファイナリストを起用したローンチイベントを実施しました。イベントは、DELLのTwitterで同時中継されたほか、多くの媒体に取材されました。
In an effort to attract female PC users, DELL teamed up with OPI, a celebrated nail brand from Hollywood that is beloved by both celebrities and professional nailists around the world. DYR’s participation in the project started from the initial stage of the launch preparation, with the selection of colors for the laptop lid for the Japanese market, and continued on to the integrated delivery of launch events, PR, POS, and Web campaigns in February.

DYR also proposed a tie-up campaign with 2010 Miss Universe Japan (MUJ), which expressed female PC users seeking an expression of individuality and sophistication in their PCs, as well as in their fashion and make-up. On the day after the product introduction, a launch event was conducted with the participation of 2010 MUJ finalists. The event was tweeted live by DELL on Twitter, and also attracted coverage in various media.




イベントの模様を使ったイメージビデオは、
DELLのサイト、YouTubeにあげられ、さらに家電量販店の店頭やイベント会場でも利用されました。DELLのサイトでは、各ファイナリストが自分の好きなOPIxDELLカラーを紹介し、製品の使用感想が各自のブログでも紹介されました。
また、カリスマネイリストや女性誌編集長がブログでOPIxDELLを紹介、有名ネイルサロンやMUJ最終選考会での製品展示も通じて、これまで接点のなかった媒体や場所でDELLの露出が増え、女性からの注目を集めることができました。


Photo by Jun Sato


A video clip put together with cuts from the event. This was uploaded onto the DELL website and YouTube, and was used in in-store promotions at large electronics retail stores as well as in other events. On the DELL website, each MUJ finalist introduced her favorite color from the OPI x DELL product line-up, and posted a product review in her own blog.
Celebrity nailists and the chief editors of female magazines also introduced OPI x DELL in their blogs, while products were displayed in famous nail salons and at the final qualifying round of Miss Universe Japan. Through such activities, DELL was able to gain exposure in the media and in areas where they had not had access in the past, thereby attracting the intended attention from female PC users.

read more...