東急電鉄 / ポイントサービス 「のるレージ」会員登録促進キャンペーン Tokyu Corporation / Campaign to increase the membership of Noruleage, a frequent passenger membership program

08.29.2013 tokyo | works


DY&Rでは、東急電鉄のポイントサービス「のるレージ」の会員登録促進キャンペーンを企画・実施いたしました。

このキャンペーンは、「のるレージサービス」をきっかけに東急電鉄モバイル会員を獲得することが目的ですが、マイレージやポイントカードサービス自体には新鮮味がなくなっており新たな興味を喚起しづらいという課題がありました。

そこで、景品やプレゼントで惹きつけるのでなく、楽しい「体験価値」を提供するというコミュニケーションを組み立てました。まず、"TOKYUキモチも乗せる化計画"という大きなビジョンのもと、「のるレージ」を「東急の電車に乗ることをもっと楽しくするサービス」と位置づけました。「のるレージサービス」を東急が仕掛ける一大ゲームに、「乗客一人一人」をゲームの主役にすることで、移動手段である「駅構内・電車」を楽しいゲームの場に設定しました。

"目指せ、名誉駅長!"を合言葉に、「ポイントためるほど、偉くなる。偉くなるほど、良いことふえる」というサービス内容を、東急電鉄キャラクターの「のるるん」をかぶった人々を通して、ユーモラスに展開しています。

キャンペーン開始以降、登録会員数はキャンペーン以前と比べ約2倍のペースで増加し続けており、当初の年間目標を上回る会員数を獲得することが見込まれています。

We have planned and executed a promotion for "Noru-leage", the point service program similar to frequent flyer mileage. By using Tokyu Lines' mascot character called "Norurun", we communicated the service "the more often you use the Tokyu Lines, the more point you get to exchange for various prizes" in a humorous way.

The campaign objective was to increase the Tokyu Lines' membership through Noru-leage. But we had a challenge that the service itself did not seem new and attractive to those who already have various kinds of loyalty programs.

So we decided to attract passengers not with giveaways but with an enjoyable customer experience. To give people fun in taking the train, we set Noru-leage as a big fun game that each member of the Tokyu Lines can become a main game character in the game stages which are the train stations and train cars.

The membership has increased approximately twice the rate of increase experienced before the campaign. It is expected that we will exceed the initial annual target for membership growth through the campaign.

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ダノンウォーターズオブジャパン株式会社 / ボルヴィック「飲む自然」 Danone Waters of Japan Co., Ltd / Volvic "Drinking Nature"

06.04.2012 tokyo | works

DY&Rでは、ボルヴィックの2012年新CMを制作。都市に暮らす"僕"のリアルなライフスタイルと、ボルヴィックの故郷であるフランス・オーヴェルニュの"雄大な自然"をアニメーションならではの手法で表情豊かに描き出します。 キャラクターデザインを大友克洋氏が担当し、アニメーション制作STUDIO4℃、監督:小原秀一氏で制作しました。 自然の力が宿る水・ボルヴィックの世界観を、クリエイティブ・パワーが宿るオリジナルアニメーションでたっぷりとお楽しみください。
DY&R produced a new TV commercial for Volvic in 2012. It depicts expressively "the man's" real urban lifestyle and "vast nature" of Auvergne in France in a unique animation style. Mr. Katsuhiro Otomo designed the character and STUDIO4℃produced the animation with the director, Mr. Hidekazu Ohara. Please enjoy the world of Volvic, water with the power of nature, in the original animation full of creative power.


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「Gift of Life(ギフト・オブ・ライフ)プロジェクト」が「日本PR大賞~2010年PRアワード」の「ソリューション・コミュニケーション部門」優秀賞を受賞。 "Gift of Life Project" Won the Award of Excellen

12.22.2010 tokyo | works

電通YRは、凸版印刷、電通PRとともに企画実施したキャンペーン「Gift of Life(ギフト・オブ・ライフ)プロジェクト」で、「日本PR大賞~2010年PRアワード」の
「ソリューション・コミュニケーション部門」優秀賞を受賞しました。


PRアワードは、日本パブリックリレーションズ協会が主催し、2010年度のPRキャンペーンのうち優れた事例を表彰するものです。

「Gift of Life(ギフト・オブ・ライフ) プロジェクト」キャンペーンは、2010年7月に施行された「改正臓器移植法」を契機とした臓器移植への理解・啓発を目的とした社会貢献型のコミュニケーションで、その企画力とキャンペーンの内容が評価された受賞となりました。
Dentsu Y&R teamed up with Toppan Printing and Dentsu Public Relations to plan and execute the “Gift of Life Project” campaign, which won the Award of Excellence in Solution Communication at the Japan PR Awards 2010.

Japan PR Awards is hosted by the Public Relations Society of Japan to commend excellence in PR campaigns conducted during the year.

“Gift of Life Project” targets social contribution, aiming to raise awareness and understanding of organ transplants. This follows the implementation of the Revised Act on Organ Transplantation in July 2010. The campaign’s planning and impressive contents were cited as reasons for the award.

ヒルズのサイエンス・ダイエット「わたしの犬にも」篇 TVCM30秒 2010年7月~全国にてTVCM放映 Hill's Science Diet "For Vets' Own Pets (Dog Version)"; 30 seconds TV commercial  Airing nationwide from July 2010

09.13.2010 tokyo | works

DY&Rでは、ペットフードの世界のリーディング・ブランド、ヒルズのサイエンス・ダイエットが日本全国でTVCMを実施するにあたりCMを制作。ヒルズのサイエンス・ダイエットのブランド・メッセージは、全米の獣医師が自分のペットにも与える No. 1 フードであるという事実に焦点を合わせています。このことは、獣医栄養学的に研究データで証明された抗酸化成分を含むペットの健康によいフードであるという製品特徴によってサポートされています。犬種は人気のトイプードル、ミニチュアダックスを起用しました。
Dentsu Y&R produced new TV commercials for Hill's Science Diet, a leading global pet food brand, which will be broadcast across Japan. The brand message focuses on the fact that Hill's Science Diet is the No.1 chosen brand by U.S. veterinarians to feed their own pets. This is supported by the product message that Hill's Science Diet is especially good for pets' life long health, as it contains antioxidants proven by research data to support animal health. Popular dog breeds, such as toy poodles and miniature dachshunds, feature in the commercial.


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ヒルズのサイエンス・ダイエット「わたしの猫にも」篇 TVCM30秒 2010年7月~全国にてTVCM放映 Hill's Science Diet "For Vets' Own Pets (Cat Version)"; 30 seconds TV commercial Airing nationwide from July 2010

09.13.2010 tokyo | works

DY&Rは、もうひとつのヒルズのサイエンス・ダイエットのTVCMを人気のアメリカン・ショートヘア、ノルウェジアン・フォレストキャットを起用して制作しました。これらのTVCMは、ヒルズのサイエンス・ダイエットは、全米の獣医師が自分のペットにも与える No. 1 フードであるという調査結果にもとずいており、このことは、獣医栄養学的に研究データで証明された抗酸化成分を含んでいることによってサポートされています。ヒルズは、犬でも猫でも、愛するペットの「一生ものの健康」のためのベストフードであるということを約束しているのです。
Dentsu Y&R also produced TV commercials for Hill's Science Diet that feature popular cat breeds, such as the American Shorthair and the Norwegian Forest Cat. These commercials also allude to the research finding that Hill's Science Diet is the No.1 chosen brand by U.S. veterinarians to feed their own pets, supported by the high level of antioxidants and optimal balance nutrition. In sum, Hill's promises the best food for a beloved pet's "lifelong health", whether it is a cat or a dog.


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