電通Y&Rで実施したバナナトロフィーキャンペーンが書籍で紹介されました。

04.11.2016 tokyo | news

電通Y&Rが2014年に手がけたキャンペーン、「ドール バナナトロフィー」は、Spikes AsiaのPR グランプリをはじめ、カンヌ、ADFEST, Spikes Asiaなど世界の広告賞で素晴らしい評価を受けていますが(※下記参照)、そのキャンペーン内容がこの度書籍化され、3/8に発売開始となりました。

東京マラソン施策のドキュメンタリーと電通Y&Rが長年ドールのパートナー会社として、ブランディング・販促に携わっていることが載っています。

<本の詳細はこちら>
「広報の仕掛け人たち~PRのプロフェッショナルはどう動いたか~」
http://www.sendenkaigi.com/shikakenin/

<「バナナトロフィー」キャンペーンの詳細>
http://www.dyr.co.jp/2014/06/23185309.html
<Dole「バナナトロフィー」キャンペーンの受賞歴>
■Spikes Asia Festival of Creativity 2014:
-PR部門 グランプリ
-メディア (Use of Ambient Media)部門 金賞
-メディア(Use of Special Events and Stunt/Live Advertising)部門 銀賞
-デジタル部門 銅賞
-デザイン部門 銅賞

■ADFEST 2015
-メディア(BEST USE OF SOCIAL MEDIA)部門 銅賞
-フィルム(BEST USE OF COMMERCIAL PUBLIC SERVICES & PRIVATE SERVICES)部門 銅賞
-メディア(BEST USE OF AMBIENT:SMALL SCALE)銅賞

■CANNES LIONS 2014
-メディア部門 Shortlist
Our "Dole Banana Trophy" campaign which has earned a high reputation at various global ad awards such as Spikes Asia PR Grand Prix, Cannes and ADFEST (*See below) was introduced as a good PR case study in the book published by Sendenkaigi on March 8th, 2016.

The book covers not only the documentary on the campaign in the Tokyo Marathon held in 2014, but also that Dentsu Y&R has been engaged in branding and sales promotion as a Dole's partner for many years.

<Details of the book>
Title: "Those who work for PR behind the scenes. What actions did PR professionals take?" (Japanese only)
http://www.sendenkaigi.com/shikakenin/

<"Details of the Banana Trophy Campaign">
http://www.dyr.co.jp/2014/06/23185309.html

<Awards won with Dole's "Banana Trophy" Campaign>

■Spikes Asia Festival of Creativity 2014:
-Grand Prix: PR
-Gold: Media (Use of Ambient Media)
-Silver: Media (Use of Special Events and Stunt/Live Advertising)
-Bronze: Digital
-Bronze: Design

■ADFEST 2015
-Silver: Interactive Lotus: BEST USE OF SOCIAL MEDIA
-Bronze: Film Lotus: BEST USE OF COMMERCIAL PUBLIC SERVICES & PRIVATE SERVICES
-Bronze: Media Lotus: BEST USE OF AMBIENT: SMALL SCALE

■CANNES LIONS 2014
-Shortlist: Media