ジャガー・ランドローバー・ジャパン株式会社/ラグビーワールドカップインターナショナルトロフィーツアー、"The Least Driven Path"キャンペーン/ Jaguar Land Rover Japan Ltd. / Rugby World Cup 2015 (RWC2015)

09.26.2014 tokyo | works

DY&Rでは、ランドローバーがワールドワイドパートナーを務めるラグビーワールドカップ2015 のインターナショナルトロフィーツアー第一弾の運営協力と、ランドローバーの"The Least Driven Path"キャンペーンを実施致しました。

ER2015(England Rugby 2015)はラグビーワールドカップのPRキャンペーンとして、優勝トロフィーWebb Ellis Cupが世界15か国を巡るトロフィーツアーを実施しています。次大会が2019年に日本で開催されることから、日本がこのツアー最初の中継地となりました。

ランドローバーはこのツアーの一環として"The Least Driven Path"というキャンペーンを実施。その走行能力を証明するかのように、かつて人が通ったことのないような険しい道を通ってゴールを目指すもの。DY&Rはトロフィーツアーのコンセプトに合ったゴール地点の選定からオフロードの設計、アンバサダーとの企画調整と運営を行いました。

トロフィーが成田空港に到着し、元ラグビー日本代表選手でありランドローバーのブランドアンバサダーを務める大畑大介氏へ受け渡すところから始まり、日本の象徴、富士山のふもとを目指します。激しい大雨がふったり山の悪路を通ったりという困難を乗り越え富士山の展望地点にたどり着いた後は、大畑大介氏と元ラグビーウェールズ代表であるシェーン・ウィリアムス氏が地元の小学生にラグビーを教えるアクティビティを行い、子どもたちの笑顔とともにラグビーワールドカップトロフィーツアー第1弾は大成功の裡に終了しました。DY&Rはキャンペーンの目的を達成し、このキャンペーンはソーシャルメディアをはじめとした各種媒体にも掲載されています。
Dentsu Y&R supported Land Rover in their involvement of the Rugby World Cup Trophy Tour when the Trophy came to Japan in May 2014. The event was held in the build-up to Rugby World Cup 2015 in England of which Jaguar Land Rover serves as a Worldwide Partner.

During the Trophy Tour, the Webb Ellis Cup, the Trophy awarded to the winners of the Tournament, will travel to 15 countries around the world to promote RWC2015. And Japan became the first stop as it will also host the next Rugby World Cup in 2019.

Taking this opportunity, Land Rover through Dentsu Y&R ran "The Least Driven Path" campaign. It aimed to prove Land Rover's excellent driving performance by taking rough unbeaten paths toward the destination. We selected the destination in line with the concept for the Trophy Tour, designed off-road routes, and coordinated the operation with the brand ambassador.

The campaign started when the Trophy touched down in Narita Airport and was handed over to Mr. Daisuke Ohata, a former Japanese national rugby team player and now Land Rover's brand ambassador. The Land Rover car took the Trophy to one of Japan's iconic places, at the foot of Mt. Fuji while overcoming various obstacles such as a heavy downpour and bumpy mountain paths. After finally arriving at Mt. Fuji's observation point, Mr. Ohata and Mr. Shane Williams, a former Wales national rugby player, taught local elementary school children to play rugby. With their smiles, the RWC Trophy Tour successfully ended at the first stop Japan. Dentsu Y&R met all the client objectives and the campaign got wide media and social coverage.


来年イングランドで開催予定のラグビーワールドカップを盛り上げるために、「Webb Ellis Cupをこれまで訪れたことのない場所に連れて行く」というランドローバーならではのミッションを果たします。
Land Rover is committed to taking the Webb Ellis Cup to places it has never been before, as only Land Rover can, to help ER2015 build excitement for Rugby's showpiece event to be held in England next year.