リクルートキャリア「リクナビNEXT」/すっげーあるぞ!○クナビNEXT! Recruit Career Co., Ltd. / So many possible words! ( )kunabi NEXT!

11.20.2013 tokyo | works

DY&Rでは、リクルートキャリアの転職・求人情報サイト「リクナビNEXT」のプロモーション「すっげーあるぞ!○クナビNEXT!」を企画・実施いたしました。

いざ転職を思い立ったときに、「転職」や「求人」といったワードではなく、いかにブランド名である「リクナビNEXT」で検索してもらうか。そこで私たちは、一文字違いの「◯クナビNEXT」というサイトをTumblr上に70個用意しました。

この「○」の部分に好きなカナを入れて検索すると、50音に加え濁音・半濁音、計70音分の小ネタ満載のコンテンツを楽しむことができます。

「"ア"はどんなネタだろう?」「"ン"はあるのかしら?」そんなふうについつい検索しているうちに、自然と「リクナビNEXT」の名前を覚えてしまう、という仕掛けです。

国内では珍しくキャンペーンサイトの全てを ウェブログサービスTumblrを使った点、また、新しい検索体験を提供したプロモーションという点で、2013年12月号の『宣伝会議』「前代未聞!前人未到のプロモーション」にも特集されています。
DYR has planned and executed a promotional campaign for "Rikunabi NEXT", a career change website from Recruit Career Co., Ltd.,

When people think about switching jobs, they often search words such as "career change" or "job offer". Our mission was to give the brand name "Rikunabi NEXT" top-of-mind awareness when they go online for relevant information.

So we first created the key campaign phrase "So many possible words!  (_)kunabi-NEXT!", encouraging people to fill in the blank with 70 possible Japanese letters to search new words. We also developed 70 different websites on Tumblr with interesting contents matching each of 70 keywords.

The objective was to enhance brand recall by letting people think about different keywords and search them for fun. As a result, we expect they will naturally recall "Rikunabi NEXT".

This campaign was featured in the December 2013 issue of the magazine "Senden-Kaigi" as an "unprecedented promotion in Japan", as all the campaign sites were developed on Tumblr, with the promotion offering a new search experience to consumers.